Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Akce emancipované matky, Zadar, vol.1

Když tenhle výraz – zkráceně AEM – poprvé použila moje terapeutka jako souhlasné přikyvování na můj výlev o tom, proč že to vlastně letím sama se čtyřmi dětmi koncem října do Chorvatska, cítila jsem se trošku dotčená. 

Já přece nepodnikám žádnou emancipovanou cestu vzdoru, nedělám nic natruc, jenom chci s dětmi zase něco zažít, když mají prázdniny. 

Škola, školka, kroužky, vydání knihy, moje zábava alias saturace, abych mohla naplno figurovat v celém tom kruhu škola, školka, kroužky… bylo toho trochu moc. Poslední týden před odletem jsem měla občas pocit, že někde odpadnu za pochodu. Věci se děly, já je stíhala stěží nějak krotit, hasit, řešit. Ten celý týden nasvědčoval tomu, že možná ani tam na dovolené nebude situace úplně růžová. 

 

Týden h***n a podivností s klíči

Středa. Ještě než jsem si ráno vypila kafe a trochu se nastarovala, zpozorovaly děti jednu z našich koček, jak jezdí svým pozadím po koberci a podivovaly se, proč to asi dělá. Už jsem se chystala se značnou nevolí vysvětlovat, co to asi ta dospívající kočka dělá, když jsem si všimla rozsypaného kočičího písku za ní. No. Ne vše zanechala v kočičí toaletě. Částí jejího výtvoru označkovala kus našeho obýváku. Budiž. V rámci ranní výpravy uklízím tuhle parádu a říkám si, že to mě nerozhodí. 

O pár hodin později mi na návštěvě spadly klíče od auta do záchodu… pořád se ještě spíš směju, ačkoliv už jsem trošku i vyděšená. CO ještě přijde dál… O pár hodin později dcera šlápne hodně vzorovanou botou do mega h***a v trávníku… Pořád jsem se smála a chtěla si vsadit. 

Pátek, zhruba čtyři hodiny před odletem. Šla jsem se osprchovat. Když jsem se zamkla v koupelně, zůstal mi v ruce kus klíče – takový ten, co je potřeba, aby šlo s klíčem v zámku otočit. Přijde mi to jako dobrý fór, vím, že případně vyjdu ven oknem a beru to jako kvalitně strávený čas o samotě – výjimečně mi sem fakt nikdo nevleze. Po sprše začnu ťukat zevnitř ven… všichni se diví, nakonec najdou druhý takový klíč, mně se podaří ten zbytek rozbitého ze zámku vytáhnout a zdá se, že jsem na svobodě. Ale už tam si říkám: „Hej, to bude asi zajímavý týden zkoušek.” Mám ale odhodlání, dokonce se na to vyloženě těším a jsem připravená všemu čelit. 

 

Moře času na letišti

Nejstarší syn mě lehce prudil, zdali bychom už neměli jít k bezpečnosti a zdali to opravdu stíháme. Byla jsem klidná. Nebo unavená z celodenního balení, možná tiše odpojená od skutečnosti, že musím nastoupit do letadla se čtyřmi dětmi a letět. Jak já létání nesnáším a strašně se bojím!

Na jeho třetí výzvu už ale přitakávám a odebíráme se k bezpečnostní kontrole, kde se děti ještě dlouze loučí s tatínkem. Pořád jsem záhadně klidná, i přesto, že musím narvat všechny kufry na pás a složit kočár a také ho narvat nahoru na pás. Mezitím moje dvě nejstarší děti nadávají, že jim zabavili nůžky z penálů. Ptám se, jestli bychom si je nemohli vyzvednout při návratu. Mohli. Sto korun na den za položku. Aha. Radši jim koupím jiné. 

Uff. Po kontrole jsem zpocená až na zadku, pro jistotu přepočítávám: čtyři děti, čtyři kufry, jeden kočár, pět batohů. Pohybujeme se kupředu, ačkoliv mi až po čase sepne, že nevím, ke kterému gatu. Zběžně zkouknu první tabuli, vidím C11. Dobrá tedy, C11, říkám dětem. Jdeme dál a dál, minuty ubíhají, děti se plácají, ty nejmenší se co chvíli u něčeho zastavují, já luštím na dálku písmena a čísla a už celkem marně hledám. Nakonec mi dochází, že je to jeden z nejvzdálenějších gatů na letišti, musíme výtahem dolů, tam už začínám být hysterická, neb minutu zpátky nám tlampače hlásají poslední výzvu k nástupu do našeho letu. Dvě starší děti – protože se nevejdou k nám do výtahu – vláčí své kufry po schodech. Přiznávám, že v tomhle bodě už nastával trochu neklid. Jdu velmi svižně, stále přepočítávám všechna zavazadla a děti a jediné, co sleduji, je gate C a číslo jedenáct.

Míjíme směrovku vlevo, která značí gaty dvanáct až nevím kolik. Jedenáctka nás vede stále rovně dál a dál…, začínáme všichni intuitivně běžet (nebo možná křičím, aby už všichni běželi, nevím, mám to rozmazané). Jedenáctka je na konci vlevo. Konečně tam dobíháme. Gate je zavřený. Opatřený těmi závorami z obchodu, na kterých je značka zákaz vstupu, nikde nikdo, prázdné lavice. Přiřítíme se tam, já, kočár, moje děti s batůžky na zádech, čtyři kufry kolem nás a tam prostě nic. V tomhle okamžiku naprosto propadám panice, moje racionální funkce jsou úplně rozpojené – nedokážu ani spočítat, že ještě není tolik hodin, aby letadlo odletělo. Víc, než že nestrávíme týden u moře, mě drtí představa, že jsem celý den balila zbytečně a teď to budu muset zase vybalit!! Křičím, že to není možné, kolik je hodin, jak se to stalo, vždyť to letadlo tady ještě musí být! Křičím a jančím, že nám to uletělo, že jsme to nestihli. Celou tu dobu tam sedí jedna jediná paní, která pozoruje můj výstup a najednou vyskočí ze sedačky a začne taky zmateně pobíhat. Vidím to jako filmovou scénu a je fakt k smíchu. Normálně jsme tu chuděrku úplně vyjančili, ačkoliv tam do té doby seděla a pravděpodobně velmi předčasně čekala na svůj let. No nevím, jak se uklidnila ona, ale mně se na chvíli rozsvítilo v hlavě, podívala jsem se na čas a spočítala, že do odletu zbývá 30 minut. Dojde mi, že gate je otevřený vždy 40 minut před odletem a že není možné, aby byl už zavřený. Znovu zaostřím na ta malá písmena na obrazovce a všimnu si, že odlet do Zadaru je z gatu C12. Dvanáct!! Proboha! Začnu pro změnu křičet, kde jsem vzala jedenáctku a znovu nás všechny splaším, tentokrát k úprku zpět na dvanáctku. Je „ jenom” o sto metrů zpátky a o patro níž… Cestou několikrát s kočárem najedu do pravé zdi, protože běžím a za sebou táhnu kufr a fakt se mi špatně řídí. V jednu chvíli probíháme skupinou lidí, vidím z dálky chlápka, jak stojí a neuhýbá, a tak zase křičím, tentokrát omluvu, a aby mi šel z cesty. Syn mi říkal, že jsem tomu pánovi přejela nohu, vůbec nevím a neřeším, v tu chvíli je mi na padnutí vyčerpáním, říkám si, že snad není skutečné to, co se tu teď odehrává a vůbec nechápu, kam se podělo to moře času, co jsme měli na nástup do letadla. 

Gate najdeme, zapojíme se jako úplně poslední do malé fronty lidí. Steward mi vrací jen čtyři pasy místo pěti, naštěstí si toho na poslední chvíli všimne, a tak máme v Chorvatsku o jednu starost méně. Letadlo je malé, stojí někde uprostřed letiště, vezou nás k němu autobusy, děti jsou nervózní, některé pláčou, když vystupujeme u nastartovaného letadla a musíme pěšky po schodech. Je tma, zima a fouká. Nakonec se všechno zdá být v pořádku, jsme, kde máme být, opravdu odlétáme. Můj první let v životě, kdy svítí většinu cesty nutnost mít zapnutý pás, protože jsou dost velké turbulence. Jedna nás až nadzvedla ze sedaček. Je to pro mě další slušná zkouška, bojím se létat i sama, natož s dětmi. Přistáváme za velkého větru, letadlo hází tak strašně, že se modlím, abychom to přežili. Vystupujeme opět schody uprostřed letiště a fouká sice o poznání tepleji než v Čechách, ale šíleně – rozpuštěné vlasy mi okamžitě pleskly do obličeje. Trochu prší.

Je deset večer, všichni jsme utahaní, ale už teď si všímám na dětech, jak jsou ve střehu a jak si hledí jeden druhého – abychom nikoho neztratili, aby nikdo neupadl v autobuse, aby si nezapomněli něco pod sedačkou v letadle. No, mám z toho vlastně radost. Tyhle akce na dřeň mi odhalují, jaké mezi sebou máme skutečné vztahy. A to mě baví, to je vlastně asi jeden z důvodů, proč to podnikám. 

 

A do třetice klíče 

Druhý den kluci zůstali doma – v pronajatém domě od airbnb, a já a dcery jsme se vracely na letiště pro auto. V půjčovně jsem ho přebírala nastartované, vůbec mě nenapadlo, že může dojít k takovému problému jakože mi nepůjdou vyndat klíče ze zapalování. Kdyby mi to někdo vyprávěl, jen těžko tomu uvěřím. Taková blbost. Přece vyndáš klíče ze zapalování, no ne?! 

Domů s autem jsem se vrátila hysterická, byla jsem nevyspalá a skličoval mě strach – jakoby se mě něco snažilo přesvědčit o tom, že to nedávám. Že jsem prostě úplně ztracená a marná. Hašteření dcer v pozadí samozřejmě situaci nijak nezlepšilo. Bylo to těžké a já opravdu byla ztracená. Vletěla jsem do domu s tím, že se musí kluci ihned obléct a musíme vyrazit zpět do autopůjčovny, aby mi tam ukázali, jak klíče vyndat. Dvanáctiletý syn na mě nevěřícnězíral. Ale oblékl se, že vyrazíme. Pro jistotu si ještě sedl za volant, že to jako zkusí, chvíli tam něco ladil a nakonec to cvaklo a klíče vytáhl. Uff. Zase. 

Často přemýšlím nad tím, že mám s muži celý život velmi komplikovaný vztah. Někdy se sebou skoro až bojuji, abych vůči nim definitivně nezatrpkla a neházela je všechny do jednoho pytle s cedulkou„nepoužitelné”. Je dobře, že mám dva syny – zejména ten starší mi ukazuje, že muži jsou schopní a fajn a vede mě k přesvědčení, že vedle sebe nějakého opravdu chci. Zároveň cítím, jak vedu syna já – ví, že ženy jsou zranitelné, někdy bezmocné a fakt nedokážou úplně všechno samy. Je to pro něj těžká zkouška, tyhle naše zážitky, kde chybí druhý dospělák, ale zároveň ho podle mě hodně formují. Snad k dobrému. 

 

 

Autor: Kateřina Suchánková | sobota 28.10.2023 17:53 | karma článku: 13,22 | přečteno: 550x
  • Další články autora

Kateřina Suchánková

Co stojí rozvod? A jak ho přežít?

Když jsme se brali, „vydělali“ jsme na svatbě pěknou částku. Peníze se nám vrátily v podobě finančních darů svatebčanů a zaplatily značnou část celkové ceny veselky.

3.1.2024 v 11:29 | Karma: 30,01 | Přečteno: 6180x | Diskuse| Ona

Kateřina Suchánková

A jak slavíte Mikuláše vy?

Odjakživa nejsem zastánkyní manipulace typu: „Jestli hned nepřestaneš, přijde támhleten pán a vynadá ti.” Jako ne, támhleten pán si hledí svého. A já si mám hledět svého dítěte a umět s ním komunikovat.

5.12.2023 v 9:43 | Karma: 8,86 | Přečteno: 284x | Diskuse| Ona

Kateřina Suchánková

AEM aneb jak se cestuje se čtyřmi dětmi? Zadar, vol. 2

Edita: „Mami, ty jsi jako stonožka. Máš čtyři děti a zvládáš to.” Vrhám po ní tázavý, zděšený pohled a nechápu dost dobře, jestli si ze mě dělá srandu nebo se mě snaží povzbudit, abych dolezla domů.

8.11.2023 v 20:23 | Karma: 11,71 | Přečteno: 355x | Diskuse| Cestování

Kateřina Suchánková

Všechno je to jenom období

Tak často jsem to říkala během výchovy svých dětí, až jsem to převedla docela ultimátně i do jiných sfér svého života. A nedám na to dopustit.

3.9.2023 v 21:17 | Karma: 11,41 | Přečteno: 365x | Diskuse| Ona

Kateřina Suchánková

Vincent pije worcestr aneb pocta všem mámám

Máj je lásky čas. Mámy měly svátek. Mámy jsou lásky a taky jsou často hysterické, šílené. Vážně k tomu mají důvod. Vím to, často s nimi mluvím, tahle epizodka je ale moje.

17.5.2023 v 9:37 | Karma: 16,55 | Přečteno: 499x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 16
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1316x
Ráda čtu a ráda se nechávám čtením inspirovat k zamyšlení.., nad vším, zejména pak nad fungováním mezilidských vztahů.

Psaní používám jako autoterapii – pomáhá mi v sobě dělat pořádek. 

Mimo jiné jsem máma čtyř dětí.

Napsala a vydala jsem knihu rozhovorů se ženami a muži, kteří mají mnoho dětí. Mnohamámy jsou k zakoupení na www.mnohamamy.cz a taky v síti knihkupců - pokud knížku chceš, budu mít mnohem větší radost, když si ji koupíš přímo ode mě na webu. 

Můžeš sledovat IG @mnoha_mamy nebo FB stránku Mnohamámy

Najdeš mě taky na Instagramu: @katerina.such 

nebo na stránce http://katerinasuchankova.cz kde je více blogů

Seznam rubrik