Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vincent pije worcestr aneb pocta všem mámám

Máj je lásky čas. Mámy měly svátek. Mámy jsou lásky a taky jsou často hysterické, šílené. Vážně k tomu mají důvod. Vím to, často s nimi mluvím, tahle epizodka je ale moje.

Srpen 2022

Vincent pije worcestrovku. Po tom, co jsem mu potřetí sebrala lahev datlového balsamica a dala ji konečně tak vysoko, že na ni nedosáhl, šel najisto do skříňky s dochucovadly a přinesl si lahvičku tohoto. No co. Mohlo by to být horší, mohl by to být rum. Ten doma naštěstí nemám. Asi jsem ho vypila, když jsem naposledy před pár lety myla okna. 

 

Je kolem deváté ráno a já už mám skluz. I přesto, že se od ranního kafe opravdu snažím makat. Naložit pračku, vyndat myčku, uklidit kuchyň, vyčistit odpady. Namíchat si ocet s jedlou sodou, sledovat tu explozi v plastové lahvi, nevadí, postříkat tím plíseň na venkovní houpačce. Běžet sundat Vincenta z klouzačky, zjistit uprostřed svojí snídaně, že je ze***ný až na zádech, jít ho umýt. 

Konečně jsem se dostala k těm oknům. Docela se na to zvrhle těším, možná chci zabít emoční prázdno fyzickou prací. Možná mi to na chvíli dává smysl - mít čistá okna. Vidět jasně ven. Beze skvrn. Vincent si zrovna poklidně hrál v pískovišti, když jsem začala s prvním oknem do zahrady. Abych na něho viděla. Trvalo mu dvě minuty, než zjistil, kde jsem a za další minutu byl u mě vevnitř. 

Desetkrát ho sundávám z otevřeného okna, desetkrát mu vyčerpávajícím způsobem vysvětluju, že nemůže stát v okně, přestože já tam stojím. Dvacetkrát trnu, jestli mi ten kýbl špinavé vody vylije na sedačku. Dávám mu do ruky vlastní stěrku a malý kýbl, aby mohl pracovat se mnou… Jenže vtom odběhl do kuchyně a objevil to balsamico. A tak namísto toho, abych visela na okně, honím ho kolem kuchyňského ostrůvku a snažím se mu sebrat balsamico...

Než se vyšplhám zpátky na to okno, tak otevře šuplík s tříděným odpadem a bezmála celý ho roztahá po podlaze. Ani na okamžik neuvažuju, že bych to šla teď sbírat. Nechám ho si s tím dohrát, když je chvilku v klidu a neleze mi na to okno. Za chvíli už neslyším šustění krabice od pizzy, ani pytlíků, ale podezřelé šplouchání. Našel své ranní caro. A přelévá ho z hrníčku do obalu od pribináčka a zase zpátky. Máme caro i na bílé zdi v kuchyni. Jaký pech, některé jsou černé a on se trefí zrovna na bílou. Ani na okamžik mě nenapadne, že to půjdu teď uklízet. Soustředím se přece na ta okna. 

 

Takže Vincent cucá worcestr. Jsem klidná, stojím na okně, jsem ráda, že je chvíli klid. Je mi jedno, že to pije. Jenom si přeju v tuhle chvíli umýt to druhé okno z osmnácti. A klid. Chvíli klidu si přeju. A to byla asi ona. Až půjde na hodinu po obědě spát, půjdu asi s ním. Nebo si jenom prostě sednu a budu tupě zírat do zdi. Pořád je smutné být sama, ale zas na druhou stranu…žádný chlap mi po návratu domů z práce nemůže říct: „Cos’ tady sakra celý den dělala? Vidělas’ ten bordel všude kolem?“ A za to teď vlastně cítím vděk.

Autor: Kateřina Suchánková | středa 17.5.2023 9:37 | karma článku: 16,55 | přečteno: 499x
  • Další články autora

Kateřina Suchánková

Co stojí rozvod? A jak ho přežít?

Když jsme se brali, „vydělali“ jsme na svatbě pěknou částku. Peníze se nám vrátily v podobě finančních darů svatebčanů a zaplatily značnou část celkové ceny veselky.

3.1.2024 v 11:29 | Karma: 30,01 | Přečteno: 6180x | Diskuse| Ona

Kateřina Suchánková

A jak slavíte Mikuláše vy?

Odjakživa nejsem zastánkyní manipulace typu: „Jestli hned nepřestaneš, přijde támhleten pán a vynadá ti.” Jako ne, támhleten pán si hledí svého. A já si mám hledět svého dítěte a umět s ním komunikovat.

5.12.2023 v 9:43 | Karma: 8,86 | Přečteno: 284x | Diskuse| Ona

Kateřina Suchánková

AEM aneb jak se cestuje se čtyřmi dětmi? Zadar, vol. 2

Edita: „Mami, ty jsi jako stonožka. Máš čtyři děti a zvládáš to.” Vrhám po ní tázavý, zděšený pohled a nechápu dost dobře, jestli si ze mě dělá srandu nebo se mě snaží povzbudit, abych dolezla domů.

8.11.2023 v 20:23 | Karma: 11,71 | Přečteno: 355x | Diskuse| Cestování

Kateřina Suchánková

Akce emancipované matky, Zadar, vol.1

Když tenhle výraz – zkráceně AEM – poprvé použila moje terapeutka jako souhlasné přikyvování na můj výlev o tom, proč že to vlastně letím sama se čtyřmi dětmi koncem října do Chorvatska, cítila jsem se trošku dotčená.

28.10.2023 v 17:53 | Karma: 13,22 | Přečteno: 549x | Diskuse| Cestování

Kateřina Suchánková

Všechno je to jenom období

Tak často jsem to říkala během výchovy svých dětí, až jsem to převedla docela ultimátně i do jiných sfér svého života. A nedám na to dopustit.

3.9.2023 v 21:17 | Karma: 11,41 | Přečteno: 364x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 16
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1316x
Ráda čtu a ráda se nechávám čtením inspirovat k zamyšlení.., nad vším, zejména pak nad fungováním mezilidských vztahů.

Psaní používám jako autoterapii – pomáhá mi v sobě dělat pořádek. 

Mimo jiné jsem máma čtyř dětí.

Napsala a vydala jsem knihu rozhovorů se ženami a muži, kteří mají mnoho dětí. Mnohamámy jsou k zakoupení na www.mnohamamy.cz a taky v síti knihkupců - pokud knížku chceš, budu mít mnohem větší radost, když si ji koupíš přímo ode mě na webu. 

Můžeš sledovat IG @mnoha_mamy nebo FB stránku Mnohamámy

Najdeš mě taky na Instagramu: @katerina.such 

nebo na stránce http://katerinasuchankova.cz kde je více blogů

Seznam rubrik